torsdag 11. september 2014

Jakten på spisebordstoler

Valgets kval


Vi skal ha ny spisestue når vi flytter inn i nyhuset. Ei spisestue som er større enn den vi har i dag har jeg drømt lenge om. Og da - når vi har fått større spisestue - da skal vi bli flinkere til å invitere familie og venner på middag  ツ

Bordet har vi tenkt at vi skal lage selv. For vi klarer ikke å finne det rette bordet. Akkurat det bordet som vi har sett for oss finnes antagentligvis ikke. Så da lager vi det selv. Jeg skisserer, forklarer og peiker, og snekkermannen utfører snekkerkunsten. Det blir fin arbeidsfordeling det  ツ

Men vi må jo ha stoler også - og de skal vi ikke lage selv. Det finnes et hav av stoler å velge mellom... Tre, plast, stoff, gjennomsiktig, skinn.... Høy rygg, lav rygg, benk.... Med og uten armlene.... Herrominhatt, det er til å bli gal av. Men vi har bestemt oss - trur vi - for noen enkle, lyse stoler. Ja, og kanskje 2 blågrønne  ツ 

Alle bildene av stoler er hentet fra Bohus.

Spisestuen vi har i dag er sånn standard størrelse. 180 cm langt og med 3 stoler på hver side. Jeg synes egentlig at det er litt lite, så jeg gleder meg til å få et større bord.

Det bordet vi ser for oss blir ganske stort. Vi har tenkt å ha 4 stoler på hver side og 1 i hver ende av bordet, og da vil bordet bli ca 250x100cm i størrelse (kanskje 110 i bredden). Det blir bra.

Snekkerfrua vet nok at det er tidlig å tenke på den spisestua, og hvordan stoler som skal rundt bordet. Men når man står å maler rekkverksbord for n`te dagen, så trenger man å la tankene vandre bort fra maling..... Tankene vandrer forsåvidt automatisk over på andre ting etter noen timer med malingskosten i handa. Føler jeg kunne tatt malingsknappen snart, ja om den fantes da.

Så innen alle rekkverksbordene er malt er nok alle farger til vegger og fliser tatt ut, og huset er nok også ferdigmøblert  ツ




 

 

Dronningruta


I helga skal jeg til Nyksund sammen med halvparten av mine "medsøstre" i syklubben. Det blir Christel, Hilde, Vanja og jeg som skal på tur i lag. Vi skal være litt sprek og masse sosial ღ

Den spreke delen er Dronningruta. Vi skal da gå fra Nyksund, opp og over fjellet til Stø. Retur blir fra Stø, langs stranda (utmot storhavet), opp på fjellet og ned til Nyksund igjen. Det gleder jeg meg masse til. Også skal vi utforske Nyksund før retur på søndag.

Jeg og Christel har gått Dronningruta før, men da sammen med et annet gjeng. Den gangen gikk vi fra Stø, langs stranda (utmot storhavet), opp på fjellet, over fjellet og ned til Stø igjen. En kjempeflott tur. Og det er denne ruten Dronning Sonja gikk den i 1994 - derav Dronningruten. Bildene er fra sist vi gikk.

Og så blir jeg nok passe på å benytte sjangsen til å få gode råd og innspill fra jentene ang. huset  ツ










God helg!!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar